Saturday, October 8, 2011

Duit Lagi!!!!


Salam Reader!!!!

maaf sangat2..sebab terlalu lama masa aku ambil untuk update blog aku ni..kesian juga aku tengok kat buah hati aku..yela dah dia yg designkan blog aku ni..tapi aku pulak malas nak update..hahahah..maaf sayang..heheh..

haaa..kali ni baru aku ade story cikit dekat korang..sejak aku cont study dekat UITM ni..aku tak penah langsung naik bas pegi kelas..sebab aku naik moto je..senang katakan..heheh..tak payah nak himpit2 dalam bas..pastu, xyah nak kene tunggu bas..start moto, terus je gerak pegi kelas..dah sampai tepat pada masenye..

nk dijadikan cerita..

satu hari tu, mase aku kelas petang..aku macam biasa la..siap2 nak pegi kelas..gerak2 terus amik kawan aku..sebab dia nak tumpang..dah amik tu..dalam perjalanan..tiba2 rase gelung tayar belakang..so, aku terus berhenti tepi..tengok ape yang xkena..sekali memang betul da..spotrim moto aku rosak..memang dah lame rosak pun..huuhu..cuma aku je yang xnak tukar..hahaha..

nak xnak..aku tinggalkan moto aku kt kelinik kesihatan s.alam..lepas tu terus aku pg kelas naik bas..hahah..akhirnye..aq naik jgk bas..heheh

esoknye..tanpa membuang mase..aku terus pegi kedai moto..terpaksa aku beli sportrim baru sebab yang lame dah xbolen nak pakai dah..
huhuhu..
melayang lagi duit aku..moto aku tu macam tau2 je yang duit pt aku dah masuk..huhu
kali ni beli sportrim mahal cikit sebab aku nak tahan lame..yang lame 2 maybe sebab murah tu yang xtahan lame..
beli dekat kedai tapi pasang dekat rumah..dekat rumah ade member yang reti pasang bab2 moto ni..so, senang la sikit..heheh


operasi memasang..
akhirnye..huhuhu

nampak beza tak?? hahah..xnampak kan?? aku beli kaler hitam 2 yang macam xde perubahan..yang beza..dulu aku pakai sportrim 5batang murah punye macam gambar dekat bawah ni..yang sekarang ni..
aku guna sportrim design 125z punye..harga pun boleh tahan..dekat Rm200 jgk la..uhuhuuh..mana taknye duit aku melayang je..huhu
xpela..janji tahan lame..aku ni dah la selalu jalan jauh..hahah
johor-melaka-shah alam..
dah macam bas express dah..hahahah
mase gune sportrim lame..
P/S: moto owh moto!!!..xpela..sekali sekala ye..lepas ni ko jangan buat hal lagi tau!! tuan ko dah xde duit dah ni..hahahha




Thanks for reading this entry | Arief Sohod's site

1 comments:

Nurulchumel said...

tuan moto neh nak simpan duit nak kawen plak! hehe.. :)